Myslím, že malá nevera aspoň raz zastihne asi každého. Aj mne sa to stalo a práve na Valentína. Na moju obhajobu musím povedať, že to bola vec vykonaná čisto z rozumu – verím, že každý racionálne uvažujúci človek by sa v mojej situácii zachoval úplne rovnako. A navyše, podvedená strana si za to môže sama, takže svoju neveru vôbec neľutujem…
Dobre, nebudem už ďalej naťahovať a idem k detailom a vysvetleniu. Ide o zmenu mobilného operátora z kategórie „špekulatívna“. Služby môjho mobilného operátora využívame s manželkou už dlhší čas a až na malé nedostatky sme s ním spokojní. Jediný problém bol v tom, že naše SIM karty boli registrované na 2 rôzne mená a z dôvodov, ktoré tu nechcem rozvádzať som nemohol platiť obe faktúry inkasom z nášho spoločného účtu. Svoju faktúru uhrádzam inkasom (čo je veľmi pohodlné) a manželkinu som musel uhrádzať príkazom z internetbankingu. Tento spôsob je zdĺhavejší a môže sa stať, že na úhradu platby ľahko zabudnem. Mobilný operátor mi v rámci snahy vyriešiť môj problém ponúkol možnosť preregistrovať manželkinu SIM kartu na moje meno. Potom by úhrada faktúr bola možná automaticky inkasom aj na druhej karte. Ale… (ako vždy) malo to jeden háčik. Musel by som zaplatiť poplatok 10€, čo som odmietol čisto z principiálneho hľadiska.
Dnes som ale zistil, môj operátor ponúka za prenos čísla bonus 150€. Okamžite som volal na infolinku môjho, aj konkurenčného operátora a po zistení podrobností som utekal do predajne konkurencie. Tam som si kúpil SIM kartu na dobíjanie kreditu, ktorú som samozrejme registroval na svoje meno. Z tejto predajne som mal len pár krokov k vlastnému poskytovateľovi telefónnych služieb. Pracovníčka bola veľmi milá a ochotná. Povedal som jej, že si chcem preniesť číslo od konkurencie. S ničím nebol problém a za pár minút som už mal aj druhú SIM-ku v ruke. K tomu malý bonus: účet za telefonovanie sa pričlení do mojich pravidelných faktúr a úhrady pôjdu inkasom, čo som chcel docieliť už dlho predtým. A teraz tá lepšia správa, nezaplatím ja operátorovi 10€, ale vlastne on mne 150€. Cena za to je iba zmena manželkinho čísla.
Týmto príspevkom chcem poukázať najmä na obchodné praktiky mnohých podnikateľských subjektov. Všetci sa naháňajú iba za novými zákazníkmi, ale keď ich získajú, nemajú snahu čokoľvek s nimi riešiť. Hlavne, že platia. Takto vznikajú kadejaké marketingové akcie, až to zájde do bodu, že to prekombinujú a stratí sa akákoľvek logika. Ľudia, aj keď mnohí žijúci v matrixe (viď. môj blog „Najväčšia sociálna sieť„), si nakoniec uvedomia, že systém má medzery a s radosťou ich využijú. Drahý marketingový plán tak vyjde navnivoč.
Na záver by som chcel našim podnikavcom odkázať, aby viac počúvali svojich zákazníkov a v čo najväčšej miere sa snažili s nimi vybudovať dôverný vzťah. Naháňanie sa za bezduchými číslami a štatistikami predajnosti raz praskne, ako toť nedávno hypotekárna bublina. A to (im) neprinesie nič dobré.
Celá debata | RSS tejto debaty